fredag, april 06, 2012

Glad Påsk!

Glad påsk på er alla mina trogna läsare. Blir lika glad varje gång jag läser alla era underbara kommentarer. Själv unnar jag mig påskledigt några dagar med så lite som möjligt utan familjemys på schemat. Detta hektiska arbetstempo tar på krafterna. Tänker bara ägna mig åt lite virkning på kvällarna och eventuellt måla några gamla stolar jag köpte för ett tag sedan. Vilken färg? Roooosa så klart, vad annars :)
kollage4
Årets första härliga tussilago plockade Leo för någon vecka sedan. Blev så glad dessutom när jag kan förgylla påsken med dessa sköna fina brickor med hönor som kom i ett välkomnat paket från gulliga AnnMarie på Broarne. Titta in i hennes webbshop, hon säljer massa fina Rice-produkter plus massa annat fint.
kollage5
Mer hönor, perfekta små brickor till småplocket, frukosten eller bara en kopp te och macka.
kollage2
Detta fanns också med i paketet från Broarne. Idag ska jag och Leo inviga spritsen till våra cupcakes. Spännande!
kollage3
Älskar att göra Italienskt småplock. Förra helgen la jag in oliver och minimozzarella. Så enkelt och så himla gott!
kollage1
Senaste favvisen, Love+Toast, läppglans och handcreme som luktar underbart och har helt fantastiska små förpackningar. Dessa har jag köpt på Hemligheter.
Senaste tillskottet till virkboken är mönster till sommarens solhatt. Tror att jag börjar få kläm på det. Kan bli bra.

12 kommentarer:

Lina på rumochrabalder sa...

Ljuvliga bilder. Ricegrejerna är så fina. Ha en riktigt skön påsk!

ann-helens hjem sa...

Så mange fine bilder med herlige farger! Jeg likte så godt den smile-boksen din!

Hilsen ann-helen

Erica sa...

Åh jag älskar dina bilder! Alla färgerna är verkligen fantastiska!
GLAD PÅSK!

karin sa...

Hemligheter har så mycket fint! Skulle kunna köpa hela affären :)

Knaada sa...

Å här yrar jag på om att jag kör all in på påskfärger i år! Mitt hem känns blekt jämfört med ditt :)

Finfina bilder!

Hoppas ni får en fin och lat påsk!

Marina sa...

Vilken ljuvlig sommarhatt! Ser verkligen fram emot din bok som jag ska köpa så snabbt det bara är möjligt!

Jes/Vita villa vila sa...

Åh vilken vitamininjektion för ögat jag får när jag besöker din vackra blogg! Och sommarhatten... helt underbar var den!

Glad påsk du duktiga virkfia! ♥

Kram Jes

Helena, Craft and Creativity sa...

Man blir så glad av alla fina färger i dina vackra bilder! Kannan med ranunklar är helt underbar. :)

livinganddreams.blogspot.com sa...

Vilken härlig blogg! Synd att en inte kan virka ;)


Tess

www.gallericharlotte.se sa...

Brukar kolla in din blogg för en inspirationsinjektion:) Längtar efter att din bok skall släppas. Vet du när i tiden det blir?

Fröken Prillig sa...

Helt ljuvlig hatt!
Längtar till din bok blir klar! Jag vet precis vem som ska få den så att jag kan göra en massa beställningar, för virka är jag inget vidare på... = )
Jag har Love & toast's produkter i min butik och de är inte bara en fröjd för ögat, de är fria från en massa onödigt skräp, doftar himmelskt och är jättebra dessutom!
/Åsa

Malin på pastill.nu sa...

Så underbara patelliga och mysiga foton. Älskart!