onsdag, juni 29, 2011

Maya&Anna!

Den fantastiska sommarkvällen igår var jag iväg och fotade lilla sötisen Maya och Mayas vackra mamma Anna. Kommer ni ihåg mitt inlägg från när jag fotade Maya i vintras. Man måste ju passa på när vädret är så underbart och ängen finns kvar. Saken var den att de håller på att klippa alla ängar vi har här i närheten, så den ängen jag testade med Leo i söndags fanns inte mer igår. Fick cykla runt och leta och som tur var hittade jag en ännu bättre :) och det var ju tur för idag var ängen klippt även den. Ibland ska man ha tur också :) I vilket fall som helst blev bilderna helt fantastiska, kan det bli annat med så underbara modeller? Var bara tvungen att visa några smakprov.
img_1577img_1449img_1523img_1404img_1370

10 kommentarer:

Anonym sa...

Wow vilka fina bilder på två skönheter kram Sofia

Mathilde sa...

Men gud så fina bilder! HELT fantastiska!

Teres sa...

Makalöst vackra bilder! Love the golden hour ♥

petrified in pink (Petra) sa...

Helt underbara bilder vännen, vilket fantastiskt ljus! För att inte tala om modellerna:-)

maybe*mej sa...

underbara foton.
Såg dig i tidningen... kul. =) Du är så duktig. kram

Petit sa...

Jeg elsker bildene dine!!!
De har en helt spesiell stemning i seg, lyset er fantastisk.

Annica sa...

Hejsan! Hade varit roligt att veta objektiv etc. När du fotar i motljus har du något speciellt knep då? Alltså fokuserar du på dina modeller eller använder du dig av någon speciell slutare tid? Älskar hur bilderna blir så där ljusa och kontrasterna suddas ut en aning. Verkligen fina bilder :)

Tipsy Tessie sa...

Jag har använt mig av min kamera, en Canon 5D mark II med objektiven 70-200mm/2.8 och 24-70mm/2.8.
Jag brukar ha kameran inställd på Av, dvs jag ställer in bländaren på 2.8 och låter kameran sköta slutartiden. Jag försöker få motljussolen direkt bakom personen jag fotar. Man får testa lite, men det brukar funka bra. Solen måste stå i rätt läge.
Mvh/Therese

♡Johanna♡ sa...

Ljuvliga bilder Therese, helt underbara!

Kram

Annica sa...

Tack för all info! Skall prova din AV 2.8 inställning :) Såg resten av bilderna..verkligen vackra!!