onsdag, september 22, 2010

Vardagslyx!

Lyxigt när man börjar jobba igen och har en make som är hemma och lagar mat till mig när jag kommer hem :) Denna syn mötte mig när jag kom hem idag. Visst ser det läckert ut? Det är Sparris Carbonara a la Leila Lindholm :) Bjuder på receptet här nedanför, rekommenderas varmt. Enklaste och snabbaste rätten, men himelskt gott!
New Group6New Group5
New Group7
Var tvungen att visa de fina blommorna som Leo plocka till mig idag och det senaste Tradera köpet- min fina hjärtburk :)


4 personer

400g pappardellepasta
1 knippe färsk sparris
1msk olivolja
flingsalt
svartpeppar från kvarn
2dl mjölk
1dl grädde
3 äggulor
1 vitlöksklyfta
1hg prosciutto
2dl riven parmesanost

Koka pastan i saltat vatten.
Blanda hel sparris med olja, salt och peppar.
Grilla eller stek sparrisen i en torr panna.
Blanda mjölk, grädde, gulor och pressad vitlök med hälften av parmesanosten.
Häll bort pastavattnet och lägg tillbaka pastan i kastrullen.
Blanda ägg- och mjölkblandningen med pastan och låt den stå på eftervärme tills
den blivit krämig, krydda med salt och peppar.

Servera Carbonaran på ett stort fat och toppa med sönderriven skinka, skivad grillad
sparris och resterande parmesanost.

Ät och njut!

2 kommentarer:

Sara sa...

Burken är jättefin! Har en likadan; ) och jag älskar den!
Maten lät väldigt smaskig!

mallan sa...

Å, den där burken var ju så fin!

Maten ser smarrig ut, tack för tips!